träningsdagbok

Att ha en träningsdagbok är lika viktigt som att ha en plan med sin träning. Formen för dagboken kan vara hur som helst, det kan vara ett vanligt anteckningsblock, en kalender eller bara ett dokument på datorn. Jag själv har en träningskalender då det finns en ruta för varje dag då man kan skriva vad man tränat, hur länge och hur det gick. Det funkar jätte bra för mig och det motiverar mig lite mera, att kunna kolla igenom och se hur mycket jag rört på mig och hur det har gått. Sedan efter varje vecka kan man skriva en liten sammanfattning om hur många pass man gjort och hur långt man har tränat.

Där kan du även hålla koll på hur ofta du har tränat, hur ofta du har vilat, hur många träningspass du har kört på ett år osv. Jätte roligt att kunna se tillbaks och se hur man utvecklas ! :)

Onsdag 31 juli 2013

Idag vaknade jag klockan tio och har sedan dess legat kvar i sängen och bara tagit det lugnt. Kollat på skilda världar och fixat lite med datorn. Annars så brukar jag ju ha kommit hem från gymmet vid den här tiden men eftersom att min bror har vilo dag så väntar jag med träningen till kvällen då jag ändå ska träna tillsammans med Robin och Simon. Idag har jag träningsvärk och förutom den träningsvärken jag hade igår i benen och lite i magen så har jag nu det i armar och bröstet. Och det var faktiskt länge sedan jag hade det. Det känns ganska skönt faktiskt för då vet man att man verkligen gjorde något.

Jag var alltså på gymmet igår på kvällen en gång till och körde bröst och rygg tillsammans med Robin och Simon. Sedan när vi kom hem från gymmet och hade duschat unnade vi oss lite rån med filadelfiaost med vitlökssmak.

Lysman.com

glödlampan är en sak som jag tror att vi nu skulle ha väldigt svårt att klara oss utan. Den använder vi varje dag ungefär dygnet runt någonstans i världen. Det har nu även kommit fler olika typer av glödlampor tillexempel halogen, lågenergi och LED belysning som är miljömässigt bättre. På http://www.lysman.com har dem låga priser, Bara hög kvalite och kända märken, Dem har även ett väldigt praktiskt sätt att handla på. Dem har även snabba leveranser och dem vill gärna hjälpa dig att spara energi.

Dem har många olika sorter av glödlampor på deras hemsida. Några exempel är, ljusslingor, vanliga glödlampor, led lampor, lågenergi lampor, kompakt lys rör, lysrör, Halogenlampor, värme och UV lampor. På http://www.lysman.comkan du alltså beställa hem olika typer av glödlampor som du får hem inom 2-4 dagar. Dem har dessutom fri frakt om du handlar för över 500 kronor. Annars får du antingen betala 69 kronor till postens utlämningsställe eller 156 kronor till posten DPD direkt.

 
http://www.lysman.com

besttransport

http://besttransport.se är ett företag som finns tillhands dygnet runt, året om och transporterar all sorts gods samma dag eller över natten. Vilket kan vara jätte bra när du behöver någonting eller ska skicka något snabbt och enkelt utan krångel. Dem ser till att din försändelse hämtas och lämnas på bästa sätt och alla förare är utbildade, uniformerade och legitimerade så att alla parter ska känna sig trygga.

 Det finns olika bud att välja mellan så att du får det som passar dig bäst. Här är dem olika:

Panik budet betyder att närmaste bil/cykel hämtar och kör direkt för leverans
2- timmars budet betyder att dem hämtar och lämnar inom två timmar
4 – timmars budet betyder att dem hämtar och lämnar inom 4 timmar
Under dagen budet betyder att bokning före klockan 10 levereras före klockan 17
Jour budet betyder att transporter som beställs eller utförs under helger och helgfria vardagar mellan 18-07

 bud

Dagens träning 30/7

tumblr_mj705xUlJX1r6u05ro1_1280_large

 

Idag träffade jag min bror Simon vid tio utanför gymmet. Jag hade planerat att bara vara med och säga vad han skulle göra och försöka peppa honom just för att jag ska träna till kvällen. Men när vi kom dit så bestämde jag mig för att vara med och köra lite kondition. Och eftersom varken jag eller Simon orkar springa så speciellt långt eller länge så sprang vi 1 minut och gick i 2 minuter. och sedan sprang vi igen 1 minut och gick 2 minuter och så fortsatte vi i 30 minuter.

Gårdagens träning 29/7

workoutmotivationprintable_516c656de087c32ec2c88b8a

 

Igår var jag på gymmet med Robin och körde ben, mage och även kondition. Vi körde ben och mage i en timme ungefär och avslutade med att köra ett spinning program på projektorn i 30 minuter. Spinning tycker jag är ganska kul faktiskt, om det inte hade varit så att det gör så himla ont att sitta på den där cykeln. Men jag tycker att tiden går fort och att man blir riktigt svettig. Så det var ett härligt träningspass.

You can have results or excuses not both

large-20

Som vissa kanske har förståt så har min bror bestämt sig för att försöka komma i form. Så därför har jag försökt börja hjälpa honom vilket jag gör både för hans skull och för min egen skull eftersom att jag utbildar mig till pt så är det bra träning även för mig. Jag får öva på att lägga upp träningsprogram och planerar träning osv. Nu var det ungefär nio dagar sedan vi började med träningen och under dem nio dagarna har vi träffats och tränat åtta dagar. Alltså förra veckan vilade han endast en dag men vi körde ändå inte så hårt utan träningen bestod mest utav promenader, hinderbana, intervaller och ett pass med lite styrka. I fredags köpte vi båda gym kort och har nu börjat köra på gym istället för ute. På gymmet har vi hunnit med ett spinning pass, ett överkropps pass, ett underkropps pass och idag körde vi intervaller på löpbandet och gick igenom lite maskiner så han vet vad han kan göra när han tränar själv någon gång. I morgon är det vilodag för hans del och på torsdag kör vi igång igen. Tills dess ska jag fixa ihop nya program och planera in träning.

 

Söndag 28 juli 2013

Bild 2013-01-26 kl. 20.15 #3

Och så började helgen gå mot sitt slut.. Inte för att det spelar någon stor roll för mig eftersom jag har sommarlov men det kan ändå vara skönt med helg, tillexempel för att man kan hitta på saker, att jag får spendera lite mer tid med Robin eftersom att han jobbar under veckorna och sen får man ju även unna sig något gott. Precis som jag gjorde i Fredags. Den här helgen har jag hunnit med en del grejer, I fredags följde jag med Robin till Karlskoga och spenderade natten där och sedan så var jag kvar hela dagen för att titta på när han körde motorcykel. Idag har jag haft fullt upp med först gym, i en och en halv timme. Då jag var med och hjälpte min syster och min bror med träningen. Visade övningar och sa vad dem skulle göra. När vi var klara så gick dem hem och jag gymmade lite själv. Sedan har jag bakat pizzabullar, lagat tacos, städat, duschat och kollat på lite serier. Nu ska jag fortsätta med mina serier och fixa i ordning lite kvällsmat! :)

summering av träningen vecka v.30

Antal träningspass: 8
total tid: 6 timmar och 15 minuter

Måndag: promenad
Tisdag: promenad
Onsdag: hemmaträning + promenad
Torsdag: promenad
Fredag: Spinning + promenad
Söndag: gym = styrka

 

dagens träning 26/7

large-21

Idag vid tio tiden ringde Simon och väckte mig så vi bestämde att vid elva skulle vi försöka igen med att köpa gym kort. Denna gång gick det bättre så vi körde ett spinningpass på 30 minuter. Jag var tvungen att gå av och vila lite ibland då jag tycker det gör väldigt ont att sitta på dem där sadlarna. Men annars gick det bra. När vi var klara så kom Robin och hämtade mig och när jag kom hem fyllde jag på med lite mat, korvstråganoff som var kvar sen igår och tog en dusch. Sen har jag varit hemma hos min syster Isabelle en stund och tog en promenad med dem på ungefär 40 minuter.